top of page

Salgs- og leveringsbetingelser

1. GENERELLE OPLYSNINGER

Svendborg Teaterforening formidler salg af billetter til arrangementer, som arrangeres af eksterne arrangører.


Når der er tale om en ekstern arrangør, er det alene denne, som har ansvar for arrangementets afholdelse og indhold. Svendborg Teaterforening er således ikke ansvarlig, hvis arrangementet ikke afholdes, f.eks. som følge af den eksterne arrangørs konkurs. Svendborg Teaterforening er heller ikke ansvarlig for arrangementets indhold.

 

Nedenstående betingelser for salg og levering giver en detaljeret beskrivelse af de vilkår, der gælder for køb hos Svendborg Teaterforening via Ticketmaster. Vær opmærksom på, at der yderligere kan være specifikke vilkår for hvert enkelt arrangement, som kan findes på vores hjemmeside.

Ved at handle hos os bekræfter du, at du accepterer vores betingelser for salg og levering. Hvis du ikke er enig i disse betingelser, anbefaler vi, at du undlader at foretage et køb.

 

2. BILLETTER

Du skal medbringe en billet, som skal kunne vises til vores personale ved indgangen, før du kan få adgang til arrangementet. Digitale billetter kan medbringes udprintet eller fremvises på smartphone.


En billet giver én person adgang til det specifikke arrangement, som billetten er købt til. Datoen og tidspunktet for arrangementet er angivet på billetten samt i købsprocessen. For arrangementer, hvor publikumspladserne er nummererede, vil billettens pladsnummer også være tydeligt angivet på både billetten og under købsprocessen.

Hvis du skulle miste din billet inden arrangementet, anbefales det at tjekke din e-mail for en digital kopi af billetten. Hvis du ikke kan finde den i din e-mail, skal du kontakte vores kundeservice i god tid inden arrangementet.

Overførsel af billetter til andre er normalt tilladt, medmindre der er specifikke restriktioner angivet på billetten. Dog er det vigtigt at bemærke, at det ifølge lov om videresalg af billetter til kultur- og idrætsarrangementer § 1 ikke er tilladt at sælge billetter videre til en højere pris end den oprindelige købspris.


Svendborg Teaterforening påtager sig intet ansvar for billetter, der ikke er købt direkte ved Svendborg Teaterforenings leverandører.


Derudover er det ikke tilladt at inkludere billetter fra Svendborg Teaterforening i konkurrencer, sælge dem eller på anden måde overføre dem i forbindelse med kommercielle aktiviteter uden en skriftlig aftale.

Det er også vigtigt at bemærke, at billetter ikke må kopieres eller anvendes flere gange på nogen måde.

 

 

3. TILGÆNGELIGHED

Kørestolsbrugere kan købe billet til vores kørestolsplads. Der er en kørestolsplads på række 8, plads 25. Pladsen kan bestilles ved henvendelse til kundeservice på tlf. 62 22 23 21. Bemærk du kan ikke få en kørestol med ind på Svendborg Teater, medmindre du har billet til kørestolspladsen. Der må ikke placeres kørestole andre steder i teatret, og din kørestol vil blive afvist i indgangen hvis du ikke har billet til kørestolspladsen.

 

4. INGEN FORTRYDELSES- ELLER RETURRET FOR BILLETTER ELLER TILKØB

I henhold til bestemmelserne i forbrugeraftaleloven, nærmere betegnet § 18, afsnit 2, nummer 4 og nummer 12, skal det bemærkes, at der ikke er nogen fortrydelsesret forbundet med køb af billetter eller eventuelle ekstra tjenester (tilkøb).

Yderligere oplysninger om regler og vilkår for ændring af billetter kan findes i Svendborg Teaterforenings betingelser og vilkår.


 

5. GAVEKORT

Du kan benytte vores gavekort til at købe billetter til de arrangementer, der er opført i vores program på vores hjemmeside. Eventuelle resterende beløb på gavekortet kan anvendes til fremtidige køb. Vores gavekort er gyldige i tre år fra udstedelsesdatoen.

Vær opmærksom på, at tabte eller mistede gavekort ikke kan erstattes.

6. KØB OG LEVERING

Dit betalingsforløb foregår ved købet og er øjeblikkeligt ved bestillingen. Når vi har registreret og modtaget din betaling, er dit køb juridisk bindende. Alle kommunikation vedrørende elektroniske betalinger er sikret gennem kryptering. Oplysninger vedrørende dit betalingskort sendes direkte til kortudstederen (Nets) for sikker behandling.

Ticketmaster leverer billetter og gavekort i digital form til den e-mailadresse, du har angivet i købsprocessen eller ved bestilling. Alternativt leverer vi fysiske billetter eller gavekort, hvis du anmoder om dette.

Hvis du ikke modtager en kvitterings-e-mail eller dine billetter inden for 24 timer efter dit køb, bedes du venligst kontakte Ticketmaster kundeservice . Inden du kontakter kundeservice, vil vi anbefale dig at tjekke din spam-indbakke for at sikre, at kvitterings-e-mailen eller dine billetter ikke er blevet fejlagtigt kategoriseret som spam.

7. BILLET- OG LEVERINGSGEBYR

Der pålægges et billetgebyr på XXXXX kr. pr. billet, som dækker de administrative og tekniske omkostninger forbundet med billetadministrationen. Hvis der er mulighed for at vælge fysisk levering af billetter eller gavekort, vil relevante oplysninger og omkostninger blive angivet i købsprocessen. 

 

8. ÆNDRINGER AF ARRANGEMENTER

Det kan blive nødvendigt, at enten Svendborg Teaterforening eller en ekstern arrangør foretager ændringer i et arrangement, selv efter at billetterne til arrangementet er blevet sat til salg. Disse ændringer kan omfatte:

  • Ændringer i arrangementets indhold.

  • Udskiftning af medvirkende, såsom skuespillere, musikere og andre kunstnere.

  • Ændringer i arrangementets dato eller tidspunkt.

  • Justering af siddepladser i salen.

  • Beslutning om, hvorvidt der afholdes en pause under forestillingen.

  • Praktiske tilpasninger i forbindelse med arrangementets gennemførelse.

Svendborg Teaterforening forbeholder sig ret til at implementere ændringer i vores arrangementer uden, at disse ændringer anses som mangler ved arrangementet, misligholdelse af vores forpligtelser eller en aflysning af arrangementet. Det er ikke obligatorisk for os at underrette dig om ændringer i et arrangement før arrangementets start, og ændringer kan potentielt foretages helt frem til begyndelsen af arrangementet eller endog i visse tilfælde under selve arrangementet.

 

9. AFLYSNING AF ARRANGEMENTER

I tilfælde af, at vi eller en ekstern arrangør ikke kan afvikle et planlagt arrangement, vil arrangementet blive aflyst. Aflysninger kan forekomme under forskellige omstændigheder og kan i visse tilfælde ske lige op til starttidspunktet for arrangementet. Årsager til aflysninger kan inkludere faktorer som sygdom eller tekniske udfordringer.

Hvis det er os, der arrangerer et aflyst arrangement, vil vi refundere billetprisen til dig.

Hvis et arrangement kun kan gennemføres med et begrænset publikum, vil arrangementet blive aflyst for de resterende billetindehavere, som ligeledes vil modtage en refusion af billetprisen.

Ved aflysninger, som er besluttet af Svendborg Teaterforening, vil vi refundere både billetprisen og billetgebyret. Hvis en aflysning skyldes nationale restriktioner, vil kun billetprisen blive refunderet.

Det er vigtigt at bemærke, at vi ikke foretager refusioner af billetter til arrangementer, der er arrangeret af eksterne arrangører. I sådanne tilfælde skal refusionsproceduren håndteres direkte af arrangøren.

 

10. ANNULLERING AF BILLETTER

Svendborg Teaterforening forbeholder sig ret til at annullere billetter, der er blevet udstedt som følge af fejl eller som senere er blevet ugyldige, for eksempel på grund af arrangementets aflysning eller udskiftning af en mistet billet. 

11. KOMMUNIKATION OG INFORMATION

Svendborg Teaterforening benytter digital kommunikation via e-mail og SMS som primære kontaktmetoder. Derfor anbefaler vi, at du altid sørger for, at dine brugeroplysninger er opdaterede, eller at du informerer vores kundeservice, hvis du ændrer din e-mailadresse eller telefonnummer i tidsrummet mellem købet af billetter og selve arrangementet. Dette sikrer, at vi har de mest aktuelle oplysninger og kan holde dig opdateret vedrørende arrangementet.

Svendborg Teaterforening vil altid forsøge at kontakte dig via e-mail og SMS i tilfælde af eventuelle ændringer eller aflysninger, så du kan være godt informeret om arrangementets status.

 

 

12. ANSVARSBEGRÆNSNINGER

Svendborg Teaterforening fraskriver sig ethvert ansvar for eventuelle indirekte tab, som du måtte lide som følge af ændringer i datoen eller tidspunktet for et arrangement eller i tilfælde af arrangementets aflysning.

Vi påtager os ikke ansvaret for udgifter, såsom rejse- eller opholdsomkostninger, som du eventuelt har pådraget dig i forbindelse med arrangementet.

13. KUNDESERVICE OG KLAGER

Alle henvendelser skal ske til vores kundeservice, som du kan kontakte på mail: formanden@svendborgteaterforening.dk

14.BESKYTTELSE AF PERSONLIGE OPLYSNINGER OG DATASIKKERHED

Når du foretager billetkøb hos Svendborg Teaterforening via Ticketmaster, indsamler og behandler vi dine oplysninger, hvilket er nødvendigt for at kunne levere dine billetter. Vi deler kun personoplysninger med vores billetleverandører i overensstemmelse med gældende lov, indgåede databehandleraftaler eller databehandlervilkår.

De indsamlede personoplysninger opbevares i op til 5 år, hvorefter de slettes. Vær opmærksom på, at vi ikke sender eller opbevarer kundeoplysninger i krypteret form.

Vi vil gerne understrege, at oplysninger, der gives til Svendborg Teaterforening, på ingen måde deles eller sælges til tredjepart, og vi registrerer ikke personfølsomme oplysninger.

I henhold til persondataloven har du ret til at gøre indsigelse mod registreringen af dine oplysninger. Derudover har du også ret til at få indsigt i, hvilke oplysninger vi har registreret om dig.


Se i øvrigt vores Data- og Brugervilkårspolitik på vores hjemmeside (Husk link).

bottom of page